Kto z kim przestaje, takim się staje. Ja od roku najwięcej czasu spędzam w towarzystwie laptopa, nic więc dziwnego, że powoli przejmuję jego zwyczaje. Staję się taki jak on. Choćby w tej sprawie.
Do końca lekcji zostało jakieś 20 minut, gdy laptop poinformował, że bateria jest na wyczerpaniu i mam do dyspozycji najwyżej 10 minut. Chciałem go podładować, ale nie mogłem znaleźć ładowarki. Postanowiłem więc wycisnąć z niego tyle, ile się da, parę aplikacji odłączyć, a może uda się dotrwać do końca zajęć. Niestety, moje zabiegi nic nie dały. Zgodnie z zapowiedzią laptop wyłączył się, bo mu zabrakło energii. Krzyczałem, żeby wracał do roboty, ale nie zareagował. Sztuczna inteligencja nie da sobie wejść na głowę.
Parę dni później odbywało się nadzwyczajne posiedzenie rady pedagogicznej. Na szczęście zdalnie. Tym razem laptop był na stałe podłączony do gniazdka, gdyż obawiałem się, że znowu wywinie mi numer z wyczerpaną baterią. Niestety, stało się coś gorszego. Otóż po trzech godzinach narad coś mnie ścisnęło w dołku, potem coś załomotało w sercu, następnie jakby trzepnęło w głowie, czego efektem było uświadomienie sobie, że jak natychmiast się nie rozłączę, to zwariuję. Próbowałem pohamować to uczucie, ale bez skutku. Choć tego nie chciałem, zakończyłem swoją obecność na posiedzeniu. Bateria mi się wyczerpała.
(…)
Dariusz Chętkowski
Więcej – tylko w Głosie Nauczycielskim (nr 14-15, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2021:
- Pełnym głosem. Druga matura w stanie lockdownu
- Felieton. Nagroda na pendrivie
- Szpitale na skraju wydolności. Lockdown w oświacie przedłużony
- Co z nauczycielami czekającymi na drugą dawkę szczepionki AstraZeneca?
- Czy COVID-19 ma wpływ na mowę i głos? Naukowcy poszukują nauczycieli chętnych do udziału w badaniach
- Egzaminy w warunkach pandemii. Co czeka uczniów za rok i w kolejnych latach? MEiN ma pokazać plany
- Administracja i obsługa. Rząd nie dotrzymał obietnic, pracownicy szczepieni w ramach szczepień populacyjnych
- Warto docenić to, że w Polsce nauczyciele byli szczepieni priorytetowo
- RPO: Szkoła jest zobowiązana do poszanowania tożsamości płciowej uczniów
- „Pandemia. Nowa rzeczywistość?” – debata Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP
- EMA: AstraZeneca może „bardzo rzadko” powodować krzepnięcie krwi. Korzyści przewyższają ryzyko
- Anna Zalewska strofuje Rzymkowskiego w sprawie praw zwierząt
- Felieton. Wielka zaleta lockdownu
- Anna Eska z Nowej Soli, członkini ZNP od 1946 r., obchodziła 100. urodziny
- W szkole towarzyszy mi Atos. Uczniowie widzą go w oku kamery, kiedy przebiega tuż pod tablicą, skupia uwagę
- Maturnocka. „Sami możemy zrobić tak niewiele; razem możemy wiele zdziałać” (Helen Keller)
- Dyrektor o praktycznej części egzaminu zawodowego: Martwię się o uczniów, regres widać w praktyce
- W ciągu roku ludzkość będzie potrzebowała nowych szczepionek?
- Ekspert ochrony danych osobowych o zdalnym nauczaniu: w ochronie prawnej nie posunęliśmy się ani o krok
- Uczniowie jako badacze, klasa jako przestrzeń negocjacji
- Nauczyciel historii z Torunia napisał 30 książek o miastach i ludziach
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (6). E – Elaboracja
- Kolejny sukces niezwykłej sportsmenki z Wałcza. I to mimo pandemii!
- Jestem zaangażowany w przywracanie pamięci o moim ojcu oraz jego przyjaciołach z Grupy Poetyckiej „Wołyń”
- Sukces młodego naukowca. Jeszcze studiuje, a już uzyskał stopień doktora
- Awans zawodowy. Bądź systematyczny i respektuj terminy
- Casus. Wypowiedzenie czytelne i właściwie zaadresowane
- Pytanie do eksperta. Urlop uzupełniający