Uczniowie klas maturalnych poprosili, aby książkę – tradycyjną nagrodę za bardzo dobre wyniki w nauce – dać im na pendrivie. Wersji papierowej nikt nie chce. A co z informacją, dla kogo i za co ta nagroda? Czy też chcecie ją w wersji cyfrowej? A pieczątkę szkoły gdzie mamy przystawić? Przecież na pendrivie się nie da!
Do rozwiązania tego problemu została powołana specjalna komisja. Dyrekcję mamy tradycyjną, więc łatwo nie będzie. Dwa tygodnie trwały dyskusje, czy to wypada dać książkę w wersji cyfrowej. Przecież nagroda to symbol, którego istotnym składnikiem jest pieczęć liceum oraz podpisy wychowawcy i dyrektora. Na pendrivie mamy się podpisywać?
Ustalono, że nagroda w wersji cyfrowej stanie się możliwa dopiero wtedy, kiedy szkoła będzie dysponowała cyfrową pieczątką, a nauczyciele cyfrowymi podpisami. Dopóki tak nie jest, absolwenci będą otrzymywać książki w wersji tradycyjnej, czyli na papierze. W tym roku pozostaniemy przy tradycji, ale w niedalekiej przyszłości, kto wie, może będziemy dawać nagrody na pendrivie. Prośba uczniów została więc odrzucona. Maturzyści byli niepocieszeni.
(…)
Dariusz Chętkowski
Cały felieton – GN nr 14-15 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14-15/2021:
- Pełnym głosem. Druga matura w stanie lockdownu
- Szpitale na skraju wydolności. Lockdown w oświacie przedłużony
- Co z nauczycielami czekającymi na drugą dawkę szczepionki AstraZeneca?
- Czy COVID-19 ma wpływ na mowę i głos? Naukowcy poszukują nauczycieli chętnych do udziału w badaniach
- Egzaminy w warunkach pandemii. Co czeka uczniów za rok i w kolejnych latach? MEiN ma pokazać plany
- Administracja i obsługa. Rząd nie dotrzymał obietnic, pracownicy szczepieni w ramach szczepień populacyjnych
- Warto docenić to, że w Polsce nauczyciele byli szczepieni priorytetowo
- Felieton. Sztuczna inteligencja
- RPO: Szkoła jest zobowiązana do poszanowania tożsamości płciowej uczniów
- „Pandemia. Nowa rzeczywistość?” – debata Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP
- EMA: AstraZeneca może „bardzo rzadko” powodować krzepnięcie krwi. Korzyści przewyższają ryzyko
- Anna Zalewska strofuje Rzymkowskiego w sprawie praw zwierząt
- Felieton. Wielka zaleta lockdownu
- Anna Eska z Nowej Soli, członkini ZNP od 1946 r., obchodziła 100. urodziny
- W szkole towarzyszy mi Atos. Uczniowie widzą go w oku kamery, kiedy przebiega tuż pod tablicą, skupia uwagę
- Maturnocka. „Sami możemy zrobić tak niewiele; razem możemy wiele zdziałać” (Helen Keller)
- Dyrektor o praktycznej części egzaminu zawodowego: Martwię się o uczniów, regres widać w praktyce
- W ciągu roku ludzkość będzie potrzebowała nowych szczepionek?
- Ekspert ochrony danych osobowych o zdalnym nauczaniu: w ochronie prawnej nie posunęliśmy się ani o krok
- Uczniowie jako badacze, klasa jako przestrzeń negocjacji
- Nauczyciel historii z Torunia napisał 30 książek o miastach i ludziach
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (6). E – Elaboracja
- Kolejny sukces niezwykłej sportsmenki z Wałcza. I to mimo pandemii!
- Jestem zaangażowany w przywracanie pamięci o moim ojcu oraz jego przyjaciołach z Grupy Poetyckiej „Wołyń”
- Sukces młodego naukowca. Jeszcze studiuje, a już uzyskał stopień doktora
- Awans zawodowy. Bądź systematyczny i respektuj terminy
- Casus. Wypowiedzenie czytelne i właściwie zaadresowane
- Pytanie do eksperta. Urlop uzupełniający