Uczę innych dbam o siebie!

17 marca odbyło się transmitowane na naszym profilu Facebookowym (www.facebook.com/GlosNauczycielski) webinarium: „Jak wykorzystywać potencjał i mocne strony w motywowaniu ucznia”.

Prowadziła je Agnieszka Turska-Majewska – mgr psychologii, trener pracujący w oparciu o model komunikacji Nonviolent Communication, certyfikowany: terapeuta i trener TSR, certyfikowany trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP), mediator.

Publikujemy prezentację przygotowaną przez prowadzącą Motywowanie.webinar

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za liczny udział!

 

Był to już drugi webinar  w ramach akcji ‘Uczę innych-dbam o siebie”. Poprzedni  nosił tytuł: “Empatia dla siebie – czyli o radzeniu sobie ze stresem okiem psychologa”. Prezentację z webinarium wraz z proponowanymi przez prowadzącego ćwiczeniami można pobrać TUTAJ

 

ZOBACZ TEŻ:

Stres, stany depresyjne, przemęczenie. Cena zdalnej edukacji jest wysoka – czytaj więcej

 

Prof. Jacek Pyżalski: Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów – czytaj więcej

 

Marcin Zaród, nauczyciel języka angielskiego i wychowania fizycznego z Tarnowa, Nauczyciel Roku 2013: Najważniejsze jest zrozumienie, że dbanie o siebie jest naszym prawem, a nie przywilejem – czytaj więcej

 

Tomasz Majewski, psycholog i terapeuta:  Z psychologicznego i praktycznego punktu widzenia podstawowym „narzędziem” w pracy nauczyciela jest on sam. On sam dlatego, że pracuje swoją „głową”, wykorzystuje swoją wiedzę, emocje. Im bardziej nauczyciel potrafi zadbać o samego siebie, im bardziej potrafi w trakcie pandemii zadbać o równowagę w swoim życiu, równowagę między pracą a życiem osobistym, równowagę między rolami w których występuje (nauczyciela, partnera, rodzica), tym większa jest jego odporność psychiczna – czytaj więcej

 

Monika Eilmes-Glegoła:Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii. Świat się zmienia, staje się on coraz bardziej cyfrowy i widzimy potrzebę zmian w tym kierunku również w polskiej edukacji, edukacji jako bardzo ważnego aspektu naszego życia. Chcemy pomagać nauczycielom korzystać z  cyfrowego świata, doradzać, jak przeprowadzać lekcje wykorzystując różne platformy, aplikacje i portale edukacyjne – czytaj więcej

 

Agnieszka Turska-Majewska, psycholog, trener i terapeuta: Kluczowe wydaje się, abyśmy zmienili to pytanie z: „jak uczniów zmotywować” na: „co uczniów motywuje?”. Jeśli nauczyciel czy rodzic pochyli się nad takim pytaniem i znajdzie odpowiedzi, to tym samym uzyska rozwiązania. Dzieci motywują zbudowane relacje. Dlatego tak ważne jest, aby lekcje online zawierały w sobie elementy integracji  – czytaj więcej


Kilka słów p projekcie “Uczę innych – dbam o siebie”

Dobre samopoczucie nauczycieli jest w edukacji kluczowe, niezależnie czy prowadzona jest zdalnie czy tradycyjnie. Warto, aby potrafili dbać o siebie, bo nauczyciel, który dobrze się czuje, chętniej rozwija swoje kompetencje oraz dba o rozwój kompetencji uczniów.

Pod koniec listopada zapytaliśmy nauczycieli o problemy, z jakimi się borykają, zwłaszcza w czasie zdalnej edukacji. W odpowiedziach najczęściej przewijały się problemy z motywowaniem uczniów oraz radzeniem sobie ze stresem i dbaniem o siebie.

Dlatego razem z Fundacją Orange, w ramach projektu „Lekcja: Enter”, podjęliśmy działania, których celem jest wsparcie nauczycieli w tych aspektach. W ramach wspólnej inicjatywy pod nazwą „Uczę innych – dbam o siebie”, w grudniu i styczniu na łamach Głosu Nauczycielskiego pojawi się cykl publikacji zakończony otwartym webinarium 27 stycznia 2021 r. transmitowanym na profilu facebookowym GN (www.facebook.com/GlosNauczycielski)

 

Nasi partnerzy: