Rząd przedłużył częściowy lockdown w szkołach do 14 lutego. Na razie w sposób stacjonarny uczyły się będą tylko dzieci z klas I-III. Dyrektorzy szkół mogą organizować uczniom klas VIII oraz maturalnych konsultacje
– Zmiany, które potencjalnie się pojawią, nie dotyczą nauczania. Sytuacja pozostaje bez zmian – zapowiedział w czwartek 28 stycznia br. minister zdrowia Adam Niedzielski. Decyzję o przedłużeniu częściowego lockdownu w szkołach rząd podjął zaledwie na cztery dni przed wygaśnięciem poprzedniego terminu obowiązkowej zdalnej nauki, który przypadał na 31 stycznia br.
To oznacza, że uczniowie, oprócz dzieci z klas I-III (a także uczniów, dla których można organizować zajęcia stacjonarne, np. w szkołach sportowych), przez kolejne dwa tygodnie będą się kształcili zdalnie. – Przyjęliśmy podejście ostrożne, konserwatywne – przyznał minister zdrowia.
Adam Niedzielski potwierdził, że rząd zastanawiał się z ekspertami nad możliwością otwarcia szkół w niektórych regionach kraju, gdzie jest mniej zakażeń. Z planów tych jednak zrezygnowano, aby wszyscy uczniowie mieli równy dostęp do edukacji. – Zdecydowaliśmy, że we wszystkich szkołach wprowadzimy kształcenie stacjonarne w takim samym czasie, żeby z powodu nauki zdalnej ktoś nie był w gorszej sytuacji – wyjaśnił.
Gra na czas to chyba jedyna strategia, jaką dziś rozpatrują rządzący, jeśli chodzi o funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych. Temat szczepionek dla nauczycieli i pracowników oświaty praktycznie nie istnieje (nikt nie potrafi odpowiedzialnie podać nawet przybliżonej daty, kiedy sektor edukacji zostanie zaszczepiony, choć miało to być priorytetem rządu).
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – GN nr 5-6 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 5-6/2021:
- Pełnym głosem. Czy pacjent przeżyje?
- Felieton. Dezintegracja
- 76. rocznica wyzwolenia Auschwitz. Los i cierpienie najmłodszych ofiar wojny i Holocaustu
- W Auschwitz Niemcy zamordowali ponad 232 tys. dzieci. Ocalały nieliczne
- Przedszkola na pierwszej linii frontu. W Warszawie de facto nauczycielom odebrano urlopy
- Dziecko jako świadek historii. Pamięć o ofiarach Holokaustu*
- Felieton. Ostatnia deska ratunku
- Szczepionka AstraZeneca dla nauczycieli? Rząd próbuje łagodzić kontrowersje po ogłoszeniu nowej listy kolejkowej
- Film o ZNP. Warto pokazać innym naszą historię i obecną działalność
- Jak radzić sobie ze stresem oraz obciążeniami związanymi z pracą podczas pandemii?
- Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii
- Społeczna inspekcja pracy chroni pracowników, ale działalność SIP służy wszystkim, także uczniom i rodzicom
- Walczymy o to, żeby przetrwać. To nie jest normalne życie, to nie jest normalna praca, to nie jest normalna szkoła
- Joe Biden: Praca, którą wykonują nauczyciele, ma niezwykłe znaczenie dla narodu
- Genetyk: Można domniemywać, że sporo nauczycieli przechorowało COVID-19
- Za co właściwie płaci państwo, a ściślej mówiąc, podatnicy, w ramach tzw. edukacji domowej?
- Winien administrator, a nie ciekawscy. Śląski Uniwersytet Medyczny ukarany
- Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów
- Jak gminy organizują uczniom z niepełnosprawnościami dowóz do placówek oświatowych
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (2). A – Analogie w edukacji
- Psycholog: Edukacja znalazła się na bocznym torze
- Felieton. Nauczyciel powinien…
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Dlaczego władze nie widzą, że my tak samo jak nauczyciele w szkołach narażamy życie i zdrowie w pracy
- Casus. Prolongata zbliżania przedmiotów
- Pytania do eksperta. Zabranie godzin ponadwymiarowych