Z Arkadiuszem Boguckim, dyrektorem Szkoły Podstawowej im. bp. Jana Chrapka w Majdowie (w woj. mazowieckim), rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Wpuścił Pan uczniów klas VIII na lekcje do szkoły. Na prośbę rodziców?
– Na prośbę – to za dużo powiedziane. To była kwestia związana z niezadowalającą jakością zdalnego nauczania, co wynikało z problemów technicznych. Po rozmowach z rodzicami okazało się, że nie ma wyjścia. Napisali oświadczenia i, biorąc pod uwagę dobro dzieci, wpuściłem uczniów do szkoły.
Co było w tych oświadczeniach rodziców?
– Napisali, że nie są w stanie zapewnić dzieciom warunków do nauki w miejscu zamieszkania. Internet się rwał, a już niedługo egzaminy.
Od kiedy chodzą na lekcje?
– Od połowy grudnia. W klasie VIII mam tylko 15 uczniów, z tym że jedno z dzieci uczy się indywidualnie w domu. Rozporządzenie MEiN już wtedy działało, więc siłą rzeczy nie miałem innej możliwości. To ma swoje plusy, uczniowie biorą udział w zajęciach tak jak w przerwach między lockdownami.
Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów
Dla dobra dzieci
Z Arkadiuszem Boguckim, dyrektorem Szkoły Podstawowej im. bp. Jana Chrapka w Majdowie (w woj. mazowieckim), rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Wpuścił Pan uczniów klas VIII na lekcje do szkoły. Na prośbę rodziców?
– Na prośbę – to za dużo powiedziane. To była kwestia związana z niezadowalającą jakością zdalnego nauczania, co wynikało z problemów technicznych. Po rozmowach z rodzicami okazało się, że nie ma wyjścia. Napisali oświadczenia i, biorąc pod uwagę dobro dzieci, wpuściłem uczniów do szkoły.
Co było w tych oświadczeniach rodziców?
– Napisali, że nie są w stanie zapewnić dzieciom warunków do nauki w miejscu zamieszkania. Internet się rwał, a już niedługo egzaminy.
Od kiedy chodzą na lekcje?
– Od połowy grudnia. W klasie VIII mam tylko 15 uczniów, z tym że jedno z dzieci uczy się indywidualnie w domu. Rozporządzenie MEiN już wtedy działało, więc siłą rzeczy nie miałem innej możliwości. To ma swoje plusy, uczniowie biorą udział w zajęciach tak jak w przerwach między lockdownami.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 5-6 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 5-6/2021:
- Pełnym głosem. Czy pacjent przeżyje?
- Felieton. Dezintegracja
- Częściowy lockdown w oświacie przedłużony do 14 lutego
- 76. rocznica wyzwolenia Auschwitz. Los i cierpienie najmłodszych ofiar wojny i Holocaustu
- W Auschwitz Niemcy zamordowali ponad 232 tys. dzieci. Ocalały nieliczne
- Przedszkola na pierwszej linii frontu. W Warszawie de facto nauczycielom odebrano urlopy
- Dziecko jako świadek historii. Pamięć o ofiarach Holokaustu*
- Felieton. Ostatnia deska ratunku
- Szczepionka AstraZeneca dla nauczycieli? Rząd próbuje łagodzić kontrowersje po ogłoszeniu nowej listy kolejkowej
- Film o ZNP. Warto pokazać innym naszą historię i obecną działalność
- Jak radzić sobie ze stresem oraz obciążeniami związanymi z pracą podczas pandemii?
- Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii
- Społeczna inspekcja pracy chroni pracowników, ale działalność SIP służy wszystkim, także uczniom i rodzicom
- Walczymy o to, żeby przetrwać. To nie jest normalne życie, to nie jest normalna praca, to nie jest normalna szkoła
- Joe Biden: Praca, którą wykonują nauczyciele, ma niezwykłe znaczenie dla narodu
- Genetyk: Można domniemywać, że sporo nauczycieli przechorowało COVID-19
- Za co właściwie płaci państwo, a ściślej mówiąc, podatnicy, w ramach tzw. edukacji domowej?
- Winien administrator, a nie ciekawscy. Śląski Uniwersytet Medyczny ukarany
- Jak gminy organizują uczniom z niepełnosprawnościami dowóz do placówek oświatowych
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (2). A – Analogie w edukacji
- Psycholog: Edukacja znalazła się na bocznym torze
- Felieton. Nauczyciel powinien…
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Dlaczego władze nie widzą, że my tak samo jak nauczyciele w szkołach narażamy życie i zdrowie w pracy
- Casus. Prolongata zbliżania przedmiotów
- Pytania do eksperta. Zabranie godzin ponadwymiarowych