W edukacji chwilowo bez zmian. Kto uczył (się) zdalnie, ten na zdalnym pozostaje. Kto wrócił do nauki stacjonarnej, w tym trybie trwa. Pogłoski o tym, że od 1 lutego br. powrócą do szkolnych ławek ósmoklasiści i przyszli maturzyści, okazały się przedwczesne.
Ale może się to zmienić w okolicach walentynek. W połowie miesiąca mamy wiedzieć, czy sytuacja pandemiczna pozwala na szersze otwarcie drzwi szkół przed uczniami.
I z tym jest duży kłopot. Obawiamy się, że szersze otwarcie oświaty może wywindować skalę zachorowań. Zwłaszcza że tzw. brytyjski szczep koronawirusa już u nas jest, a to wariant bardziej zaraźliwy. Jednocześnie wielu uczniom (tym z ostatnich klas), ich rodzicom i nauczycielom sen z powiek spędza widmo egzaminów. Czas nauki zdalnej nie sprzyja bowiem dobremu przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty i do matur. Z wielu względów.
Dlatego niektórzy dyrektorzy, oprócz organizowania konsultacji dla uczniów, poszli o krok dalej.
(…)
Jakub Rzekanowski
Cały tekst – GN nr 5-6 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 5-6/2021:
- Felieton. Dezintegracja
- Częściowy lockdown w oświacie przedłużony do 14 lutego
- 76. rocznica wyzwolenia Auschwitz. Los i cierpienie najmłodszych ofiar wojny i Holocaustu
- W Auschwitz Niemcy zamordowali ponad 232 tys. dzieci. Ocalały nieliczne
- Przedszkola na pierwszej linii frontu. W Warszawie de facto nauczycielom odebrano urlopy
- Dziecko jako świadek historii. Pamięć o ofiarach Holokaustu*
- Felieton. Ostatnia deska ratunku
- Szczepionka AstraZeneca dla nauczycieli? Rząd próbuje łagodzić kontrowersje po ogłoszeniu nowej listy kolejkowej
- Film o ZNP. Warto pokazać innym naszą historię i obecną działalność
- Jak radzić sobie ze stresem oraz obciążeniami związanymi z pracą podczas pandemii?
- Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii
- Społeczna inspekcja pracy chroni pracowników, ale działalność SIP służy wszystkim, także uczniom i rodzicom
- Walczymy o to, żeby przetrwać. To nie jest normalne życie, to nie jest normalna praca, to nie jest normalna szkoła
- Joe Biden: Praca, którą wykonują nauczyciele, ma niezwykłe znaczenie dla narodu
- Genetyk: Można domniemywać, że sporo nauczycieli przechorowało COVID-19
- Za co właściwie płaci państwo, a ściślej mówiąc, podatnicy, w ramach tzw. edukacji domowej?
- Winien administrator, a nie ciekawscy. Śląski Uniwersytet Medyczny ukarany
- Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów
- Jak gminy organizują uczniom z niepełnosprawnościami dowóz do placówek oświatowych
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (2). A – Analogie w edukacji
- Psycholog: Edukacja znalazła się na bocznym torze
- Felieton. Nauczyciel powinien…
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Dlaczego władze nie widzą, że my tak samo jak nauczyciele w szkołach narażamy życie i zdrowie w pracy
- Casus. Prolongata zbliżania przedmiotów
- Pytania do eksperta. Zabranie godzin ponadwymiarowych