Władze samorządowe województwa łódzkiego mówią o „optymalizacji” i „modernizacji”. Przedstawiciele Związku nie mają wątpliwości, że cięcia dotyczące bibliotek pedagogicznych uderzą w edukację i nauczycieli
Związek Nauczycielstwa Polskiego w województwie łódzkim protestuje przeciwko planom likwidacji przez Urząd Marszałkowski 18 filii bibliotek pedagogicznych. Prezes okręgu Marek Ćwiek wystosował w tej sprawie pismo do Grzegorza Schreibera, marszałka województwa łódzkiego, prowadzone są też mniej i bardziej oficjalne rozmowy, a w sieci zbierane są podpisy pod petycją w obronie bibliotek. Podpisało się pod nią już prawie 11,5 tys. osób.
O co chodzi? Urząd Marszałkowski planuje wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu 18 filii bibliotek pedagogicznych w Kutnie, Łęczycy, Pabianicach, Zgierzu, Łowiczu, Rawie Mazowieckiej, Brzezinach, Bełchatowie, Opocznie, Radomsku, Tomaszowie Mazowieckim, Zduńskiej Woli, Łasku, Poddębicach, Wieluniu, Pajęcznie, Wieruszowie i Bronowie. Miałyby pozostać centrale w Łodzi, Sieradzu, Skierniewicach i Piotrkowie Trybunalskim.
Według Grzegorza Schreibera (PiS), marszałka województwa łódzkiego, „optymalizacja, modernizacja bibliotek i zwiększenie dostępności księgozbioru miałyby się odbywać głównie poprzez wprowadzenie książkomatów i usługi >>książka na telefon<< oraz dowozu książek przez „odpowiednio dedykowanych pracowników bibliotek pedagogicznych”.
(…)
Jarosław Karpiński
Więcej– GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
- Felieton. Można zwariować
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie