Informacja, jaką na posiedzeniu rady pedagogicznej podał dyrektor, podziałała na mnie niczym uderzenie obuchem siekiery w głowę. Wyszedłem ze szkoły jak potłuczony i nawet nie zauważyłem, że nie mam na twarzy maseczki.
W takim stanie paradowałem po Piotrkowskiej, doszedłem do Manufaktury, buszowałem po w sklepach, stałem w kolejce do kasy – i nic.
Nikt mi nie zwrócił uwagi. Ludzie tylko dziwnie patrzyli, ale jestem do tego przyzwyczajony. Po każdym posiedzeniu dzieje się ze mną coś dziwnego. Dlatego nie wsiadam do samochodu, bo mógłbym rozjechać 10 osób na pasach i niczego bym nie zauważył. Jednak komunikacją miejską też jeździć nie mogę. Raz usiadłem kobiecie na kolanach, bo byłem przekonany, że miejsce jest wolne. Wrzasnęła jak oparzona. Kochana, gdyby pani wiedziała, co się dzieje u nas na posiedzeniach rady pedagogicznej, byłaby pani bardziej wyrozumiała. Podejrzewam, że nawet pozwoliłaby mi pani na swoich kolanach posiedzieć. Tak źle się dzieje teraz w szkołach.
(…)
Dariusz Chętkowski
Więcej– GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie