Z Małgorzatą Kałużną, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 7 im. Zjednoczonej Europy w Kołobrzegu, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Jest już Pani po szczepieniu przeciw COVID-19. Były obawy, wątpliwości?
– Nie. Powiedziałam w szkole: „Ja się nie boję, idę się szczepić”.
Pani oraz część rady pedagogicznej otrzymaliście w poniedziałek 15 lutego br. pierwszą dawkę szczepionki. Jak było?
– Pierwszą dawkę szczepionki AstraZeneca podano nam w Szpitalu Rejonowym w Kołobrzegu. Było bezboleśnie. Zaszczepiło się 24 z 54 nauczycieli, łącznie ze mną. To były głównie osoby uczące w klasach I-III, nauczyciele świetlicy, specjaliści pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczyciele wychowania fizycznego.
Wszyscy nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej zapisali się na szczepienie?
– Nie wszyscy. Niektórzy mają za sobą COVID-19 i szczepić się przez jakiś czas dłuższy nie będą, inni nie chcieli. Są też tacy nauczyciele, którzy nie do końca byli przekonani, ale deklarują chęć przystąpienia do szczepień w drugim terminie.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
- Felieton. Można zwariować
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie