Ze Sławomirem Broniarzem, prezesem Związku Nauczycielstwa Polskiego, rozmawia Piotr Skura
Ruszyła rejestracja do drugiego etapu szczepienia nauczycieli przeciwko COVID-19. ZNP od dawna domagał się jak najszybszego udostępnienia szczepionek pracownikom oświaty. Jest Pan zadowolony z decyzji rządu?
– Jeżeli mamy w ogóle mówić o odmrożeniu edukacji w szerszym zakresie, to bez szczepień nie da się tego zrobić. W przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych trzeba przecież zapewnić minimalny poziom bezpieczeństwa nauczycielom, pracownikom niepedagogicznym, uczniom i rodzicom. Jesteśmy zwolennikami zapewnienia możliwości zaszczepienia się całej populacji nauczycielskiej, a także wszystkim pracownikom oświaty, i chcemy, by takie dobrowolne szczepienia odbyły się jak najszybciej.
Ale harmonogramu szczepień w oświacie rząd wciąż nie ujawnił.
– Pytanie o to, kiedy dojdzie do zaszczepienia nauczycieli, jest kluczowe. To, że się zapiszemy na szczepienie, nie oznacza, niestety, że od razu otrzymamy termin wizyty u lekarza. Moim zdaniem rejestracja, która ruszyła w poniedziałek 15 lutego, jest głównie zabiegiem służącym temu, żeby rządzący mogli oszacować, jaka część nauczycieli jest w ogóle zainteresowana zaszczepieniem. Nie wiadomo przecież, czy wszyscy nauczyciele zapiszą się na listę. Być może rząd liczy, że nauczycieli uda się „wcisnąć” w jakąś pulę szczepionek, która w ramach dotychczasowych harmonogramów dostaw ma przybyć do Polski.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
- Felieton. Można zwariować
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie