Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież


Pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Jak na to reagować?

W środę 10 lutego br. odbyła się na Facebooku inauguracja cyklu webinarów dla nauczycieli, których partnerem jest Głos Nauczycielski. Chodzi o projekt Centrum Analiz MISO skierowany do nauczycielek i nauczycieli „Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież”.

W inauguracyjnym spotkaniu online udział wzięli:

>> Renata Mieńkowska-Norkiene – przewodnicząca Rady Programowej MISO;

>> Sławomir Broniarz – prezes ZNP;

>> Konrad Ciesiołkiewicz – prezes Fundacji Orange.

Inicjatywa ta obejmuje cykl bezpłatnych trzech webinarów realizowanych w nadchodzących miesiącach. Partnerem projektu jest Głos, a partnerami merytorycznymi poszczególnych webinarów są Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Fundacja Orange oraz Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.

Jaka jest idea projektu? Obserwujemy w ostatnich miesiącach, że pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Zdalne nauczanie spowodowało, że korzystając nadmiarowo z internetu, napotykają w sieci obrazy i informacje, z którymi nie są nauczone sobie radzić, często więc im ulegają i przejmują zaobserwowane postawy i zachowania. Nasza inicjatywa chce pokazać nauczycielkom i nauczycielom te zagrożenia, jak je rozpoznawać zarówno w sieci, jak i wśród uczniów w szkole, jak reagować i gdzie szukać rozwiązań.



(…)

 

DK

 

Więcej– GN nr 7-8 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021: