Pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Jak na to reagować?
W środę 10 lutego br. odbyła się na Facebooku inauguracja cyklu webinarów dla nauczycieli, których partnerem jest Głos Nauczycielski. Chodzi o projekt Centrum Analiz MISO skierowany do nauczycielek i nauczycieli „Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież”.
W inauguracyjnym spotkaniu online udział wzięli:
>> Renata Mieńkowska-Norkiene – przewodnicząca Rady Programowej MISO;
>> Sławomir Broniarz – prezes ZNP;
>> Konrad Ciesiołkiewicz – prezes Fundacji Orange.
Inicjatywa ta obejmuje cykl bezpłatnych trzech webinarów realizowanych w nadchodzących miesiącach. Partnerem projektu jest Głos, a partnerami merytorycznymi poszczególnych webinarów są Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Fundacja Orange oraz Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.
Jaka jest idea projektu? Obserwujemy w ostatnich miesiącach, że pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Zdalne nauczanie spowodowało, że korzystając nadmiarowo z internetu, napotykają w sieci obrazy i informacje, z którymi nie są nauczone sobie radzić, często więc im ulegają i przejmują zaobserwowane postawy i zachowania. Nasza inicjatywa chce pokazać nauczycielkom i nauczycielom te zagrożenia, jak je rozpoznawać zarówno w sieci, jak i wśród uczniów w szkole, jak reagować i gdzie szukać rozwiązań.
(…)
DK
Więcej– GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
- Felieton. Można zwariować
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie