Z Małgorzatą Chełchowską, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Tychach, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Co z tymi szczepieniami?
– (śmiech) Takie samo pytanie zadają mi nauczyciele. Niektórzy ciągle się dopytują, to jest grupa, której bardzo zależy na szczepieniach. W pierwszej turze zgłosiłam nauczycieli z edukacji wczesnoszkolnej, świetlicy oraz tych wszystkich, którzy uczą stacjonarnie. Łącznie chętnych jest 19 na 25 osób.
Do pierwszej tury, jak podaje MEiN, zgłosiło się 65 proc. uprawnionych. W Pani szkole ten odsetek jest znacznie wyższy. Kto nie chciał?
– W zasadzie nie chciały tylko trzy osoby, a kolejne po prostu nie zapisały się z różnych innych powodów. Nie chcieli młodzi nauczyciele.
Po zakończeniu pierwszej tury zapisów ogłoszono, że szczepionka AstraZeneki będzie dostępna także dla osób do 65. r.ż., a nie jak poprzednio do 60.
– Byłam zdumiona. Jadę autem, słucham informacji i kiedy pada „do 65. roku życia” myślę sobie, że może prezenter radiowy się przejęzyczył. Mój rocznik nie został wcześniej ujęty w szczepieniach. Nie mogłam się więc zgłosić. Zapisy ruszają, ale co dalej? Powiem tak, ja nie mam nic przeciwko szczepieniom, rzecz w tym, że o ponownej rejestracji nauczycieli czy dopuszczeniu szczepionki AstraZeneki dla starszych grup wiekowych dowiaduję się z radia. I tak jest ze wszystkim. Najpierw mamy tylko informacje medialne. Jak tu działać, jak cokolwiek planować? Przecież kiedy rząd organizuje konferencje prasowe, my jesteśmy w pracy, prowadzimy lekcje z uczniami – stacjonarnie lub zdalnie. Nie mamy czasu na oglądanie telewizji.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
- Felieton. Można zwariować
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie