Konieczne są szczepienia w oświacie, potrzebny jest priorytet dla pracowników szkół i placówek – takie apele słał Związek do decydentów. Nie od wczoraj, lecz od wielu miesięcy.
Także i redakcja Głosu upominała się o ułatwiony dostęp pracowników oświaty do szczepień przeciw COVID-19. Czyniliśmy to na długo, zanim pierwsze dostawy szczepionek zawitały nad Wisłę.
Władza odpowiadała na to, jeśli w ogóle przerywała milczenie, komunikatami, których sens sprowadzał się do „niepotrzebne” albo „niemożliwe”. Ale w końcu okazało się, że – tak jak mówiliśmy – jest to możliwe i niezbędne. Co przyznaje sam minister edukacji i nauki. Zmiana następowała powoli, a rząd tworzył program szczepień dla oświaty metodą dwa kroki do przodu, krok w tył. Nadzieja przeplatała się więc z rozczarowaniem. Kiedy w grudniu ub.r. okazało się, że będzie priorytet w szczepieniach dla pracowników oświaty, to wkrótce potem dowiedzieliśmy się, że zatrudnieni w szkołach i przedszkolach muszą czekać i koniec. Kolejka się wydłużała. Najpierw pojawiło się zielone światło dla nauczycieli klas I-III i przedszkoli, a potem także dla pozostałych pedagogów do 65. roku życia, w tym także dla nauczycieli akademickich.
(…)
Jakub Rzekanowski
Cały komentarz – GN nr 7-8 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 7-8/2021:
- Felieton. Można zwariować
- Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
- Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
- Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
- Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
- Felieton. Metodyka nauczania online
- Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
- OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
- Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
- Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
- AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
- Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
- Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
- Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
- Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
- Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
- Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
- Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
- Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
- Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
- Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
- Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie