Z Małgorzatą Chełchowską, polonistką oraz dyrektor Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Tychach, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Ministerstwo edukacji zapowiada powrót do klas, ale zakłada też trzy warianty nauczania od września: stacjonarne, zdalne lub mieszane (hybrydowe). Pani szkoła przez kilka tygodni testowała nauczanie hybrydowe. Jak się udało?
– Realizowaliśmy nauczanie mieszane, ale ani organizacyjnie, ani technicznie nie było to łatwe. Kiedy w maju zapadła decyzja o możliwości organizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych dla uczniów klas I-III, po naradzie z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej ustaliliśmy, że muszą dogadać się między sobą w celu wyrównania programu nauczania. Chodziło o to, żeby wszystkie klasy na danym poziomie nauczania mogły rozpocząć naukę mieszaną od tego samego miejsca czy tematu przewidzianego w programie.
Dlaczego to było takie ważne?
– Żeby można było łączyć różne grupy uczniów uczących się na tym samym poziomie w szkole i w domu. Wtedy niewiele się o tym mówiło, ale dzieci przyprowadzane do szkoły często traciły możliwość wzięcia udziału w lekcjach zdalnych. Dlatego główkowaliśmy, co zrobić, żeby dzieci i w szkole, i w domu mogły w tym samym czasie uczestniczyć w lekcji.
(…)
Cała rozmowa – tylko w Głosie (nr 33-34, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 33-34/2020:
- Felieton. Stado nowych urzędników
- Chaos w rządzie wokół powrotu dzieci do szkół
- Podwyżki. Wiemy, ile wyniesie wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli od 1 września
- MEN przerzuca ciężar odpowiedzialności za zdrowie i życie uczniów oraz nauczycieli na dyrektora szkoły
- Izrael otworzył szkoły bez żadnego planu. Operacja zakończyła się katastrofą
- W wytycznych MEN słabo wybrzmiewa kwestia bezpieczeństwa nauczycieli
- Będziemy zalecać nauczycielom, żeby prowadzili lekcje w przyłbicach
- NIK krytykuje przygotowanie i wprowadzenie reformy edukacji
- Felieton. Dyrektor musi poczekać
- Smulikowscy, Bytnarowa, Kamiński i inni – członkowie ZNP i ich rodziny w Powstaniu Warszawskim
- 76 lat temu wybuchło Powstanie Warszawskie. Pamiętajmy o jego bohaterach, w tym o nauczycielach
- W Jordanii, na Filipinach i w Egipcie władze atakują nauczycieli
- Bez służb sanitarnych nie podejmę żadnej decyzji
- CKE opublikowała wyniki egzaminu ósmoklasisty
- Prawie wszystkie samorządy kupiły uczniom laptopy w ramach „Zdalnej szkoły”
- Z wnioskami o pieniądze na 2020 r. należy się pospieszyć
- Sto la temu Związek zwracał uwagę, że szkoły są nie mniej potrzebne niż zastępy wojska
- Raport NIK. Samorządy lekceważą walkę z wadami postawy u uczniów
- Felieton. Ktoś za to zapłaci
- Jak dobrze wykorzystać urlop do regeneracji po zdalnym nauczaniu?
- Telewizja Dziewcząt i Chłopców: to był świat wspólnoty, świat kształtowania dobra, świat służenia innym
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (16)
- Sierpień miesiącem (nie)trzeźwości. Tylko 162 gminy na 2477 zakazały nocnej sprzedaży alkoholu.
- Felieton. Wyskakiwać ze scenariuszy
- Jak gminy organizują dożywianie? NIK sprawdziła
- Awans zawodowy. Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Srebrny jubileusz „Natury moich okolic” (1996- 2020)
- Casus. Możliwość skorzystania z urlopu płatnego i bezpłatnego w ciągu roku szkolnego
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu a wymiar czasu pracy